2019. október 19. Szombat  ·  Eddigi látogatók: 1,580,980  ·  Online: 108
Vasi Magazin menü
Magazin archívum
2013.
01 
2010.
08 
2009.
05  12 
Keresés
Vasi Magazin ajánló
Díszmadár Magazin ajánló
Partnereink
Prospektus Nyomda Veszprém
[ Partnerek ]
Hírlevél
Linkajánló
Vasi Magazin - Cikkek  
     
 
Piaci versenyről kérdeztük Kiss Zoltánt a Szombathelyi COOP Zrt. vezérigazgatóját
Nyomtatható változat!

.

A Szombathelyi COOP Zrt. éves kereskedelmi forgalma meghaladja a három milliárd forintot, a dolgozói létszáma pedig nem éri el kétszázat.
A cég nem tőkés szemlélettel, a gyors haszonszerzés céljából dolgozik, hanem biztos alapok alapján, a humánus, magyar, és emberi körülmények között. – mondta kérdésünkre Kiss Zoltán vezérigazgató.
A nyereség termelése nálunk is követelmény, hiszen így tudjuk biztosítani 134 részvényesünk érdekeit. Július első napjaiban fizetünk osztalékot. Alapvetően jó érzés, hogy a részvényesek és az alkalmazottak tartósan kötődnek a céghez, nincs fluktuáció, sőt gyakran keresnek miket a multik alkalmazottai munkáért.
Mennyire erős a piaci verseny?
Sokszereplős a piac, a hazai kiskereskedelem – a multik megjelenésével – a háttérbe szorult. A külföldön termelt árukat nálunk értékesítik, és a magyar emberek nem tudták, tudják érvényesíteni az akaratukat. A magyar udvarias, ellenpéldaként mondom, hogy a szlovák, a lengyel keményen képviseli érdekeit. Most visszaesett a gazdaság, a multik piacot szereztek, és működik a szürkegazdaság. És mindez akadályozza a vásárlókért folytatott piaci versenyt. Szigorúbban kellene fellépni a szürke-, a feketegazdaság ellen, az adókat pedig csökkenteni kell. Jelenleg kevés gazdasági szereplő fizet sok adót, és szerintem sok embernek kellene keveset fizetni. A gazdaság fokmérője, miként működik a bolti kiskereskedelem.
Milyen piaci szegmensben működnek?
A COOP jelen van a falvakban, és a városokban is. Feladatunknak tekintjük a falvakban folytatott kiskereskedelmi tevékenységet. Naponta közel százezer ember ellátásában veszünk részt. Maximálisan igyekszünk megfelelni minden elvárásnak. Reggelente kivisszük friss kenyeret, tejet, hentesárut. Az áruk mindenkori minőségére pedig a COOP a garancia. Az áruválasztékunk jellemzője a márkatermék, amelyek gyártátása, logisztikája jól szervezett, ezért árelőnnyel tudjuk értékesíteni az üzleteinkben. Pontosan ezért mostanra a márkatermékeink száma meghaladja a hétszázat, és mindezt értékelik a vásárlóink is. Nemcsak azért, mert Magyarországon gyártott termékek, hanem a garantált minősége, és az árelőnye miatt. Szervezünk egyedi akcióikat, ahol alig a beszerzési ár felett kínáljuk a termékeket.
Gazda áruház SzombathelyA COOP szó ott van a köztudatban, de mi a jelentése?
A COOP szó jelentése: szövetkezet. Valójában gazdasági társaság, a tulajdonosok az ÁFÉSZ-ek, amelyek a beszerzést irányítják, és végzik. A kiskereskedelemhez árualapot kell biztosítani, és ezért centralizálva lett a beszerzés. A COOP szervezése 95-ben kezdődött. Az integráció, az összefogás szükségességét felismerve világos vált, hogy nem maradhat meg a széttagoltság. Norvég mintát vettünk alapul. Mostanra országos rendszerré fejlődtünk, és novemberben ünnepeljük a megalakulás tizenötödik évfordulóját. A nyári időszakban kezdve három kategóriába, Supertól a Miniig soroljuk be üzleteinket, és ezzel együtt változik a cégünk logója is.
Mi jellemzi a Szombathelyi COOP Zrt-t?
Cégük Szombathelyen és a kistérségben 53 kiskereskedelmi egységben működik, 42 településen vagyunk jelen. A Gazda Áruház iparcikkre szakosodott. Vendéglátó ipari egységeink száma pedig ötven. Cégünknél működik zöldség, gyümölcs nagykereskedelem. Egyik büszkeségünk a Körmendi úton 20 millió forintért felújított szeszfőzde.
Kámán Z.

« vissza oldal teteje Küldje el ismerősének
 
  2009 © MG Bt. · Minden jog fenntartva. 4brainz - webdesign & development | weboldalsablonok.hu